Info Adden 2017

Janji Allah Untuk Pembayar Zakat – Ustaz Dato’ Badlishah Alauddin

1. Bila Allah berjanji PASTI Allah tunaikan. Bila manusia yang berjanji….emmmm belum tentu ditunaikan…. 2. So apa lagi…jom kita sama-sama bayar zakat…tak tahu nak kira zakat? takpe…klik kat sini untuk kira zakat…mudah je…tak sampai 2 minit pun…yang penting kira dulu…pastikan layak ke tak bayar zakat…


Fungsi PPZ & Baitulmal?

1. Ramai orang keliru fungsi PPZ sebenarnya…ramai yg beranggapan PPZ mengutip & mengagihkan zakat di Wilayah Persekutuan. 2. Sebenarnya PPZ HANYA mengutip/memungut zakat sahaja dan Baitulmal pula HANYA mengagihkan zakat. 3. Ramai juga orang keliru yang PPZ ni beroperasi di seluruh Malaysia….bukan..bukan…PPZ HANYA beroperasi di Wilayah Persekutuan SAHAJA termasuk di Putrajaya & Labuan…Setiap negeri ada 

Continue Reading…


Zakat VS Sedekah

Sketsa menarik menjelaskan kekeliruan masyarakat. Penampilan istimewa USTAZ DON. Jom tonton..seronok tengok ustaz Don gelak😊 Youtube PPZTV: http://bit.ly/InfoAdDeen2017 Berzakat secara online: www.zakat.com.my Talian Zakat: 1300885757 #gengdakwah #zakat #PPZMAIWP #BaitulmalMAIWP #SebarkanBuatSahamAkhirat


Bertambah Nikmat Allah Dengan Bersyukur – Ustaz Dato’ Badlishah Alauddin

Tazkirah 3 minit bersama Ustaz Dato’ Badlishah Alauddin.Kupasan Surah Ibrahim ayat ke 7. Jom kita sama2 tonton. Youtube PPZTV: http://bit.ly/InfoAdDeen2017 Berzakat secara online: www.zakat.com.my Talian Zakat: 1300885757 #gengdakwah #zakat #PPZMAIWP #BaitulmalMAIWP #SebarkanBuatSahamAkhirat


Tak percaya…tapi percaya

Macammana tu? orang yang kita tak percaya juga yang kita cari. Moral…sebelum tak percaya tu berdampinglah dulu…tak kenal maka tak cinta😊 Youtube PPZTV: http://bit.ly/InfoAdDeen2017 Berzakat secara online: www.zakat.com.my Talian Zakat: 1300885757 #gengdakwah #zakat #PPZMAIWP #BaitulmalMAIWP #SebarkanBuatSahamAkhirat


Sedekah Harta Yang Paling Dicintai

Kita nak tahu jugakkan sedekah kita tu “level” mana. Jom tonton apa kata Ustaz Dato’ Badlishah Alauddin.😊 Youtube PPZTV: http://bit.ly/InfoAdDeen2017 Berzakat secara online di:www.zakat.com.my Talian zakat: 1 300 88 5757 #gengdakwah #zakat #PPZMAIWP #BaitulmalMAIWP #SebarkanBuatSahamAkhirat


Revolusi Zakat

Sembang santai bersama Ketua Pegawai Eksekutif PPZ-MAIWP; Tn.Haji Mohd Rais Haji Alias. Mengupas serba sedikit sejarah permulaan bertapaknya pengurusan zakat di Malaysia hingga berkembang maju bersistematik hingga kini . Jom kita dengarkan😊banyak input baru yang kita akan dapat. Youtube PPZTV: http://bit.ly/InfoAdDeen2017 Berzakat secara online: www.zakat.com.my Talian Zakat: 1300885757 #gengdakwah #zakat #PPZMAIWP #BaitulmalMAIWP #SebarkanBuatSahamAkhirat


Apa Motif Mereka?

Bahaya jika kita percaya bulat-bulat apa yang ada dalam media sosial ni.Rupa-rupanya isu kitar semula. Hati-hati sahabat semua…hindari fitnah. Youtube PPZTV: http://bit.ly/InfoAdDeen2017 Berzakat secara online: www.zakat.com.my Talian Zakat: 1300885757 #gengdakwah #zakat #PPZMAIWP #BaitulmalMAIWP #SebarkanBuatSahamAkhirat