Janji Allah Untuk Pembayar Zakat – Ustaz Dato’ Badlishah Alauddin

1. Bila Allah berjanji PASTI Allah tunaikan. Bila manusia yang berjanji….emmmm belum tentu ditunaikan…. 2. So apa lagi…jom kita sama-sama bayar zakat…tak tahu nak kira zakat? takpe…klik kat sini untuk kira zakat…mudah je…tak sampai 2 minit pun…yang penting kira dulu…pastikan layak ke tak bayar zakat…

Apa Jadi Tidur Lepas Sahur?

Genap seminggu posting 3 Kesan Tidur Lepas Sahur. Posting itu jadi viral. Undang pelbagai reaksi. Ada suka. Ada benci. Ramai juga yang memaki. Bahasa kesat dan memperkecil dilantun tanpa silu. Banyak komen diberi. Semuanya pada alur jajaran lama. Bersifat sektarian dan terkurung. Saya juga pengamal tidur selepas sahur. Alasannya mengantuk. Maklumlah berpuasa sepanjang 18 jam 

Continue Reading…


Fungsi PPZ & Baitulmal?

1. Ramai orang keliru fungsi PPZ sebenarnya…ramai yg beranggapan PPZ mengutip & mengagihkan zakat di Wilayah Persekutuan. 2. Sebenarnya PPZ HANYA mengutip/memungut zakat sahaja dan Baitulmal pula HANYA mengagihkan zakat. 3. Ramai juga orang keliru yang PPZ ni beroperasi di seluruh Malaysia….bukan..bukan…PPZ HANYA beroperasi di Wilayah Persekutuan SAHAJA termasuk di Putrajaya & Labuan…Setiap negeri ada 

Continue Reading…


Zakat VS Sedekah

Sketsa menarik menjelaskan kekeliruan masyarakat. Penampilan istimewa USTAZ DON. Jom tonton..seronok tengok ustaz Don gelak๐Ÿ˜Š Youtube PPZTV: http://bit.ly/InfoAdDeen2017 Berzakat secara online: www.zakat.com.my Talian Zakat: 1300885757 #gengdakwah #zakat #PPZMAIWP #BaitulmalMAIWP #SebarkanBuatSahamAkhirat


Bertambah Nikmat Allah Dengan Bersyukur – Ustaz Dato’ Badlishah Alauddin

Tazkirah 3 minit bersama Ustaz Dato’ Badlishah Alauddin.Kupasan Surah Ibrahim ayat ke 7. Jom kita sama2 tonton. Youtube PPZTV: http://bit.ly/InfoAdDeen2017 Berzakat secara online: www.zakat.com.my Talian Zakat: 1300885757 #gengdakwah #zakat #PPZMAIWP #BaitulmalMAIWP #SebarkanBuatSahamAkhirat


Tak percaya…tapi percaya

Macammana tu? orang yang kita tak percaya juga yang kita cari. Moral…sebelum tak percaya tu berdampinglah dulu…tak kenal maka tak cinta๐Ÿ˜Š Youtube PPZTV: http://bit.ly/InfoAdDeen2017 Berzakat secara online: www.zakat.com.my Talian Zakat: 1300885757 #gengdakwah #zakat #PPZMAIWP #BaitulmalMAIWP #SebarkanBuatSahamAkhirat


Sedekah Harta Yang Paling Dicintai

Kita nak tahu jugakkan sedekah kita tu “level” mana. Jom tonton apa kata Ustaz Dato’ Badlishah Alauddin.๐Ÿ˜Š Youtube PPZTV: http://bit.ly/InfoAdDeen2017 Berzakat secara online di:www.zakat.com.my Talian zakat: 1 300 88 5757 #gengdakwah #zakat #PPZMAIWP #BaitulmalMAIWP #SebarkanBuatSahamAkhirat